Catatan Penglipur Lara Sang Majistret

Rating 2.1 How to Read Catatan Penglipur Lara Sang Majistret ☆ Zabidi Mohamed
  • Catatan Penglipur Lara Sang Majistret
  • Paperback
  • 264
  • Zabidi Mohamed
  • Malay
  • 09 March 2019
  • null

About the Author: Zabidi Mohamed

Rating 2.1 How to Read Catatan Penglipur Lara Sang Majistret ☆ Zabidi Mohamed Is a well known author, some of his books are a fascination for readers like in the Catatan Penglipur Lara Sang Majistret book, this is one of the most wanted Zabidi Mohamed author readers around the world.


☆ 6E3C ✓ How to Read ☆ Catatan Penglipur Lara Sang Majistret B49E What I enjoyed about this was the informal tone that the writer used, which added to the flow of the book Some of the most interesting aspects were definitely the insights that the book gave us on the cultures of Malaysian prisons, life in Kelantan, Malaysia s Tabligh movements and some of the strange encounters in a magistrate s life.The only thing I was not so kee What I enjoyed about this was the informal tone that the writer used, which added to the flow of the book Catatan Penglipur Lara Sang Majistret Some of the most interesting aspects were definitely the insights that the book Catatan Penglipur Lara Sang Majistret gave us on the cultures of Malaysian prisons, life in Kelantan, Malaysia s Tabligh movements and some of the strange encounters in a magistrate s life.
The only thing I was not so keen on was how some stories seemed to drag they were funny and undoubtedly interesting but it felt like the author stretched the det What I enjoyed about this was the informal tone that the writer used, which added to the flow of the book Catatan Penglipur Lara Sang Majistret Some of the most interesting aspects were definitely the insights that the book Catatan Penglipur Lara Sang Majistret gave us on the cultures of Malaysian prisons, life in Kelantan, Malaysia s Tabligh movements and some of the strange encounters in a magistrate s life.
The only thing I was not so keen on Macam macam pengalaman seorang majistret dikongsikan secara santai dalam buku ini Sedikit sebanyak memberi ilmu kepada orang luar tentang tugas seorang majistret Selain itu ada juga diselitkan ilmu yang berguna untuk pembaca.
kita tukar angin sikit Jarang sangat sangatkan akak nak mengomel tentang buku lain selain novel kan ada jer baca buku buku sebegini tapi nak share macam mana tu yang tak berapa nak reti Hehe Catatan tuan Zabidi Mohamed sememangnya amat menarik Buat yang asyik hadap novel, jom kita selongkar isi buku nimajistret, anda kenal dan tahu tugas mereka tuan penulis membawa kita mengenali sedikit tentang tugas dan peranan seorang majistret kisah yang di kongsi tuan zabidi secara santai tapi kita tukar angin sikit Jarang sangat sangatkan akak nak mengomel tentang buku lain selain novel kan ada jer baca buku buku sebegini tapi nak share macam mana tu yang tak berapa nak reti Hehe Catatan tuan Zabidi Mohamed sememangnya amat menarik Buat yang asyik Sebuah buku yang menceritakan anekdot menarik hidup seorang majistret muda Saya membeli buku ini ketika saya masih seorang pelajar matrikulasi undang undang Ketika sudah menjadi peguam, saya tersenyum kembali membaca kisah kisah yang dinukilkan Sikap tabligh yang berserah kepada takdir, penagih masuk rumah orang, makcik yang berpura pura pengsan di mahkamah Mencuit hati Perkongsian pengalaman yang mengukirkan pelbagai riak wajah saat mata menatap satu demi satu patah perkataan Bayangan libasan untuk pesalah bagaikan berdrama realiti di atas helaian penceritaan salah satu episod dalam naskah ini Saat sang penagih yang menerjah dengan niat untuk merompak diminta menunaikan solat terlebih dahulu oleh tuan rumah, antara kisah lucu yang tak akan saya lupa Usai solat, mereka diberi arahan untuk berwirid dan bertahmid Penuh khusyuk Tahniah Tuan Zabidi Terima kas Perkongsian pengalaman yang mengukirkan pelbagai riak wajah saat mata menatap satu demi satu patah perkataan Bayangan libasan untuk pesalah bagaikan berdrama realiti di atas helaian penceritaan salah satu episod dalam naskah ini Saat sang penagih yang menerjah dengan niat untuk merompak diminta menunaikan solat terlebih dahulu ol Memilih buku ini daripada banyak buku yang ada di rak, adalah disebabkan saiznya yang agak besar dan tulisan tajuk buku yang jelas Kemudian dibelek blurbnya, jadi tertarik Membuat bacaan rawak beberapa mukasurat, mengundang ketawa.
Terus dibeli.
Tetapi usai membaca, ada sedikit rasa kecewa Sebenarnya, bila membaca buku setebal hampir 300 mukasurat dan dengan tajuknya penglipurlara , ada sedikit rasa mengharap ceritanya pelbagai dan banyak Rupanya, hanya 3 4 kisah yang dipanjang panjangkan Ke Memilih buku ini daripada banyak buku yang ada di rak, adalah disebabkan saiznya yang agak besar dan tulisan tajuk buku yang jelas Kemudian dibelek blurbnya, jadi tertarik Membuat bacaan rawak beberapa mukasurat, mengundang ketawa.
Terus dibeli.
Tetapi usai membaca, Pengarang Segalanya bermula pada Feb lepas bila saya menulis catatan secara main main dan suka suka sahaja di FB Catatan yang saya tulis pada setiap pagi selepas suboh itu mendapat perhatian ramai rakan rakan FB saya Ianya telah berterusan selama beberapa bulan sehingga berakhir pada hujung Mei lepas Tidak sangka akhirnya akan diterbitkan dalam bentuk buku setebalmuka surat oleh Galeri Ilmu Sdn Bhd InsyaAllah buku terbaru saya ini akan dilancarkan oleh Prof Dr How to read Catatan Penglipur Lara Sang MajistretCatatan Penglipur Lara Sang Majistret Nik Ahmad Kamal Nik Mahmood, Timbalan Rector HEP UIA padaJun ini É Catatan Penglipur Lara Sang Majistret É Menarik buku ni Sesuai dengan tajuknya, buku ini menghidangkan kisah kisah benar yang pernah dilalui Sang Majistret Disampaikan cerita cerita yang berunsur lucu tetapi berisi pengajaran yang baik.
Saya tergelak gelak sepanjang pembacaan dan sangat mendorong untuk segera mengetahui pengakhirannya.
Isinya menghiburkan.
Memandangkan penulis sekarang telah bergiat dalam bidang penulisan skrip drama, saya fikir kisah kisah ini sesuai juga dipindahkan ke skrin televisyen.
Mungkin sebab penat sangat bergelumang dgn akta2 dan kes2 yg x pernah surut, majistret pn perlu jgk masa utk berhenti sekejap bertenang.
Tapi jujur, buku ni memang x bosan langsung sbb ikut pengalaman sebenar 1st time habiskan buku x sampai separuh hari Dulu minat undang2, tp nampaknya jatuh kt kawan pulak Mungkin sebab penat sangat bergelumang dgn akta2 dan kes2 yg x pernah surut, majistret pn perlu jgk masa utk berhenti sekejap bertenang.
Tapi jujur, buku ni memang x bosan langsung sbb ikut pengalaman sebenar 1st time habiskan buku x sampai separuh hari Dulu minat undang2, tp nampaknya jatuh kt kawan pulak Sinonim tajuknya catatan penglipur lara Sememangnya isi ceritanya menghiburkan dan mengeletek jiwa Namun sarat dengan hikmah yang amat membina Sebuah bacaan yang tidak melelahkan Kejutan pada epilognya seolah olah ada sambungan yang bakal menyusul.
.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *